maandag 14 november 2011

Zo, daar issie dan! De eerste post op mijn eerste afstudeerblog!

Thuisstudio
De blog waar ik iedereen mijn afstudeerpraktijken kan volgen en erop kan reageren. Spannend! Ik zocht al even naar een punt waar jullie mij en mijn project wat kunnen volgen, maar hier istie dan!

Even mijn afstudeerproject/onderzoek in het kort. Zoals veel anderen (op de Academie voor Popcultuur) ben ik op zoek naar mijn identiteit. Ik ben een singer-songwriter, gitarist, racefietser, surfer, hobbyklussert.. dat weet ik, maar waarom precies die benamingen en wat is mijn werkwijze als het gaat om artistieke identiteit. Hoe kan ik een concept verzinnen voor mezelf als artiest en dit vertalen naar de vormgeving van een website, de podiumpresentatie of iets kleins als een visitekaartje? Het gaat hierbij om de conceptuele kant van mijn muziek en mij als artiest. Ben ik een Lady Gaga, ben ik een Jason Mraz.. nee, maar dit zal ik wel gebruiken om een unieke persoonlijkheid neer te zetten in mijn artiest zijn. Wat vind ik gaaf in andere artiesten en hoe kan ik mezelf daar in vinden? Wat voor boeken zijn er te vinden die gerelateerd zijn aan dit onderwerp? Hoe hebben collega's dit aangepakt en wie houden zich hier allemaal mee bezig?

Dit is allemaal deel van mijn onderzoek als singer-songwriter en ik zou jullie hier graag in meetrekken en je je feedback neer te laten kalken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten